کد خبر: ۲۷۶۸۴
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
ثبت نام «ویژن پرو» از سوی اپل و هواوی در چین این دو کمپانی بزرگ دنیای فناوری را رو در روی یکدیگر قرار داده است.
به گزارش جدید پرس:

 اپل ممکن است مجبور شود نام کامپیوتر فضایی «ویژن پرو» ۳.۴۹۹ دلاری خود را در چین تغییر دهد. به این دلیل که هوآوی در تاریخ ۱۶ مه ۲۰۱۹ در چین علامت تجاری «Vision Pro» را دریافت کرد. علامت تجاری ویژن پرو هوآوی با شماره ثبت ۳۸۲۴۲۸۸۸ ذکر شده است و به شرکت حقوق انحصاری استفاده از علامت تجاری را از ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ تا ۲۷ نوامبر ۲۰۳۱ می‌دهد.

در این خبر که  در «مای درایورز» (از طریق Huawei Central) انتشار یافت به این نکته اشاره شده  که این کاری نیست که هواوی عمدا برای آسیب رساندن به اپل انجام داده باشد، زیرا این شرکت قبلا یک سری محصولات تحت نام «ویژن» از جمله عینک‌های هوشمند و تلویزیون‌های هوشمند تولید کرده است. از آنجایی که این محصولات قبل از تبلیغ «ویژن پرو» در چین منتشر شده‌اند، این اپل است که مجبور خواهد شد نام ویژن پرو را در چین تغییر دهد مگر اینکه بتواند با هواوی توافق کند. «ویژن پرو» در اوایل سال آینده فقط در آمریکا عرضه خواهد شد.

این اولین باری نیست که اپل در این وضعیت قرار می گیرد. در سال ۲۰۱۲ اپل به شرکتی به نام «پروویو» (Proview) ۶۰ میلیون دلار برای استفاده از نام iPad در چین پرداخت کرد. وقتی در نظر بگیرید که «پروویو» در ابتدا ۲ میلیارد دلار برای حقوق این نام می‌خواست، این معامله مناسبی برای اپل بود.  اپل قبلا حقوق این نام را از دفتر «پروویو» تایوان خریداری کرده بود، اما این حقوق شامل حقوق نام iPad در سرزمین اصلی چین نمی شد. آن پاس تقلبی ۶۰ میلیون دلار برای اپل هزینه داشت.

در ۲۱ فوریه ۲۰۰۷، تقریبا شش هفته پس از رونمایی آیفون توسط استیو جابز ، این شرکت مبلغی بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون دلار برای استفاده از نام آیفون به سیسکو پرداخت کرد. برای آن «سرمایه‌گذاری»، هم اپل و هم سیسکو موافقت کردند که به هر دو شرکت اجازه داده شود محصولات مربوطه خود را آیفون بخوانند. سیسکو زمانی تصاحب infoGear را در سال ۲۰۰۰ ، نشان تجاری آیفون را نیز به دست آورد. اپل این نام را در سال ۱۹۹۶ به ثبت رسانده بود.


سیسکو در ۱۰ ژانویه ۲۰۰۷، یک روز پس از معرفی گوشی هوشمند با صفحه نمایش لمسی توسط استیو جابز و اپل شکایت کرد. جالب اینجاست که آیفون infoGear یک تلفن رومیزی بود که دارای مرورگر اینترنتی داخلی بود، می‌توانست ایمیل ارسال و دریافت کند و همچنین یک منشی دیجیتال بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها